Årsrapport 2020
Forbrugerhenvendelser i ECC-Net
2020 var netværkets travleste år nogensinde, med 168.000 forbrugerhenvendelser spredt ud på de 30 kontorer i Europa. Året forinden, i 2019, lå det samlede antal forbrugerhenvendelser på 120.000. Dermed er antallet af henvendelser og sager i netværket steget med 40 procent.
Forbruger Europa-netværket, European Consumer Centre Network (ECC-Net), bestod i 2020 af 30 kontorer; et i hvert EU-land samt i Norge, Island og Storbritannien.
2020 var netværkets travleste år nogensinde, med 168.000 forbrugerhenvendelser spredt ud på de 30 kontorer i Europa.
Året forinden, i 2019, lå det samlede antal forbrugerhenvendelser på 120.000. Dermed er antallet af henvendelser og sager i netværket steget med 40 procent.
Mere end 60.000 af henvendelserne i 2020 var relateret til Coronapandemiens konsekvenser. Selvom der var flest forbrugerhenvendelserne i marts og april, blev forbrugernes behov for hjælp ved med at være stort resten af 2020, hvor antallet af henvendelser i de resterende måneder var væsentligt højere end året før.
Du kan se udviklingen i grafen herunder:
CASES FRA DE ANDRE FORBRUGER EUROPA-KONTORER
På Europa-Kommissionens side ”Clearing up consumers’ coronavirus confusion” kan du læse om nogle af de sager, Forbruger Europa-kontorerne i de andre EU-lande har behandlet.