Skip navigation

Alle hverdage fra 13-15 kan du få gratis hjælp og gode råd af vores jurister på chat eller hotline (tlf. 4171 5200).

Du skal acceptere cookies for at kunne bruge chatten. Se vores øvrige kontaktoplysninger her.

Nyheder

Her kan du se alle nyheder fra Forbruger Europa. Du kan også bruge søgefeltet, hvis du leder efter noget specifikt.



Gå til Ny afgørelse: Forbruger får penge tilbage for udskudt pakkerejse

20. september 2021

Pakkerejse-Ankenævnet har afgjort, at en forbruger kan få pengene tilbage for en krydstogtrejse, som blev udskudt med et år som følge af coronasituationen.

Gå til Nye momsregler: Det skal du vide, når du handler uden for EU

28. juni 2021

Fra den 1. juli 2021 skal der betales moms på alle varer, der sendes fra et land uden for EU. Men det er ikke kun den endelige pris, der er vigtig at holde sig for øje, når shopper på nettet. Forbruger Europa har samlet nogle gode råd til nethandel uden for EU her.

Gå til Dobbelt så mange klagesager i 2020 - og tidobling af sager om pakkerejser

09. april 2021

Det danske Forbruger Europa-kontor modtog i 2020 mere end dobbelt så mange klagesager fra forbrugerne. Antallet af klagesager slog rekord i både Danmark og på europæisk plan. Det og meget mere kan du læse om i vores årsrapport, som netop er udkommet.

Gå til Ekstraordinære Brexit-hotlines skal hjælpe forbrugere og borgere

22. december 2020

Er du en af de mange danskere, som ind imellem shopper i britiske webshops eller rejser til Storbritannien? Læs her om de ekstraordinære Brexit-hotlines, herunder Forbruger Europas, som åbnes i en periode for at hjælpe forbrugere og borgere med vejledning vedrørende Brexits betydning.

Gå til Pas på kopier på ferien – det kan være ulovligt

06. august 2020

Køber du mærkevarer, når du er på ferie, er det vigtigt at du tjekker om produktet er ægte. I nogle europæiske lande er det nemlig ulovligt at købe kopivarer – og det kan blive en dyr affære med bøder på helt op til 10.000 euro. Forbruger Europa-netværket giver her seks gode råd til, hvordan du undgår kopier på rejsen.

Gå til KLM og Air France tilbyder penge i stedet for voucher

12. juni 2020

Flyselskaberne KLM og Air France tilbyder nu, at forbrugere, som har modtaget en voucher i stedet for refundering for billet til et aflyst fly, kan få pengene tilbage i stedet.

Gå til Overvejer du at bestille en rejse til senere på året? Her er de gode råd

14. april 2020

Hvis du overvejer at bestille flybilletter, hotel, billeje eller pakkerejse til senere på året, har vi et par gode råd til dig, så du minimerer risikoen for at komme i klemme, hvis COVID-19 stadig er et problem på afrejsetidspunktet.

Gå til Hollandsk regering giver grønt lys til KLM vouchers

08. april 2020

Den hollandske regering har givet grønt lys til at hollandske flyselskaber, herunder selskabet KLM, udsteder vouchers til de forbrugere, som har fået aflyst deres flyafgang i forbindelse med Coronavirus. Det informerer det hollandske Forbruger Europa-kontor om.

Gå til "Forbruger Europa fortæller": Mød Forbruger Europas medarbejdere

28. februar 2020

Med syv nye videoer kan du møde Forbruger Europas team af medarbejdere og blive klogere på, hvem vi er og hvordan vi kan hjælpe forbrugerne. Du får også et par gode tips til at undgå de problemer, vi hører om fra forbrugerne.

Gå til Forbruger Europa-netværket opfordrer til, at forbrugerinteresser fortsat kommer til at stå højt blandt EU's prioriteter

13. december 2019

På vej mod et mere bæredygtigt forbrug i Europa og mere sikker handel med tredjelande. Det var temaerne, da Forbruger Europa afholdt debat i Bruxelles.

Gå til Styrkede digitale forbrugerrettigheder i EU

03. december 2019

Den 8. november 2019 blev nye regler om forbrugerbeskyttelse vedtaget. De nye regler skal blandt andet styrke beskyttelsen af forbrugerne, når de handler online – i hele EU. Medlemslandene har to år til at implementere reglerne. Læs med her og bliv klogere på de nye tiltag.

Gå til Ny EU-dom: Flyselskaber kan ikke kræve boardingpas, når du søger kompensation for forsinkelse

03. december 2019

Den 24. oktober 2019 kom EU-domstolen med en ny afgørelse på flypassagerområdet: Flyselskaberne kan ikke kræve, at du sender dit boardingkort med, hvis du søger kompensation for forsinket eller aflyst fly.

Gå til Forbrugerrettigheder på ferien i fokus

10. september 2019

Havde du en god sommer, eller gik det (også) galt for dig? Se disse små videoer om, hvor galt det kan gå når du skal prøve et afslappende spaophold, en spændende safari eller en lækker krydstogt...

Gå til Guide: Sådan undgår du problemer med sommerens hotelbooking

01. juli 2019

Sommerferien er begyndt, og for en del danskere står den på hotel og badeferie. Opstår der problemer med hotelbookingen, kan det være til stor nytte, at du selv er opmærksom på regler og dine rettigheder. Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen og Forbruger Europa har samlet gode råd.

Gå til Nye rettigheder når du køber digitale tjenester

03. maj 2019

Nye rettigheder for dig, når du køber digitale tjenester i hele EU. Det kan fx være streamingtjenester, musik eller film, software eller apps.

Gå til Wow Air er gået konkurs - læs om dine rettigheder her

28. marts 2019

Det islandske flyselskab Wow Air er gået konkurs. Læs om, hvad du kan gøre, hvis du har købt en rejse med flyselskabet, har et udestående krav m.m. her.

Gå til Nye EU-regler i 2020 styrker forbrugerbeskyttelsen

06. marts 2019

Om lidt under et år, den 17. januar 2020, træder nye EU-regler i kraft, som skal styrke håndhævelsen af de forbrugerbeskyttende regler. Der er også mulighed for, at fx Forbruger Europa og forbrugerorganisationer bedre kan varsle myndigheder i Europa om mulige overtrædelser.

Gå til Politisk aftale om ændring af EU's copyright-regler

26. februar 2019

Den 13. februar 2019 kom Europa-Parlamentet, Kommissionen og Rådet frem til en politisk aftale om nye copyright-regler, som skal moderniseres og tilpasses de digitale markeder.

Gå til Flybmi indgiver konkursbegæring

25. februar 2019

Flyselskabet Flybmi indgav konkursbegæring den 16. februar 2019. Læs her, hvad du skal gøre med ubrugte flybilletter eller udestående krav mod selskabet.

Gå til Valentinsdag: Din datingprofil kan blive en dyr fornøjelse

13. februar 2019

I 2018 modtog Forbruger Europa dobbelt så mange klager over datingservices som året før. Nogle forbrugere føler sig flået, fordi abonnementet kan have en lang bindingsperiode, andre er meget svære at opsige. Læs de gode råd her.

 

 

Nyheder

Når du tilmelder dig, giver du samtykke til, at vi sender dig vores nyhedsbrev. Du kan til enhver tid afmelde dig og derved trække dit samtykke tilbage.
Se Forbruger Europas persondatapolitik.

 

PRESSEKONTAKT

Troels Leth

Telefon 4171 5316

leth@forbrugereuropa.dk

Når du tilmelder dig, giver du samtykke til, at vi sender dig vores pressemeddelelser. Du kan til enhver tid afmelde dig og derved trække dit samtykke tilbage.
Se Forbruger Europas persondatapolitik.