Skip navigation

Alle hverdage fra 10-12 kan du få gratis hjælp og gode råd af vores jurister på chat eller hotline (tlf. 4171 5200). Du skal acceptere cookies for at kunne bruge chatten. Se vores kontaktoplysninger her

OBS: Forbruger Europa holder lukket den 5. juni på grund af Grundlovsdag. Vi er tilbage igen tirsdag den 6. juni 2020. 

Publikationer

Her kan du downloade diverse rapporter, undersøgelser og foldere udgivet af ECC-Netværket.

 

Gå til Rapport fra Forbruger Europa-netværket om "chargeback"

27. april 2020

Denne rapport handler om de fælles regler for chargeback, som betyder, at forbrugerne i visse tilfælde kan få tilbageført penge via deres bank, når den købte ydelse eller vare ikke kan leveres.

Gå til Position paper: Flypassagerrettigheder

07. februar 2020

Juridisk hjælp og information til flypassagerer er et af Forbruger Europa-netværkets kerneområder. Her kan du læse Forbruger Europa-netværkets (ECC-Net) publikation om, hvilke problemer, vi kan pege på ud fra vores kontakt med flere tusinde forbrugere hver dag.

Gå til Forbrugernes erfaringer med nethandel

08. december 2019

Hvor mange danskere tjekker, hvilket land netbutikken ligger i, når de shopper online? Hvad har betydning for deres valg af netbutik? Det og meget mere kan du læse om i denne undersøgelse af danskernes erfaringer med at handle på nettet.

Gå til Forbruger Europa-netværkets policy paper

04. november 2019

I Forbruger Europa-netværkets policy paper kan du få et indblik i nogle af de udfordringer og muligheder, vi ser for forbrugerbeskyttelsen i Europa.

Gå til Forbruger Europas årsrapport 2018

13. juni 2019

I Forbruger Europas årsrapport kan du blandt andet tjekke vores klagestatistik i 2018 og se, hvilke samarbejder og kampagner, vi har deltaget i.

Gå til Vildledning af forbrugere på nettet er et grænseoverskridende problem

09. august 2018

De danske forbrugermyndigheder arbejder sammen med myndigheder i andre EU-lande for at sætte ind over for virksomheder, der bevidst og i strid med lovgivningen vildleder forbrugere på nettet.

Gå til Året der gik 2017

07. maj 2018

Sidste år havde Forbruger Europa et travlt og spændende år.

Gå til Rapport om abonnementsfælder i Europa

03. november 2017

Rapporten er et europæisk studie i forbrugernes erfaringerne med abonnementsfælder i seks lande.

Gå til Rapport om feriebooking på nettet

18. maj 2017

Flere og flere forbrugere bestiller deres ferie via nettet. Forbruger Europa netværket lancerer derfor rapporten "Feriebooking på nettet: Er startprisen den endelige pris?"

Gå til Rapport om kopivarer på nettet

17. marts 2017

Ny rapport fra Forbruger Europa netværket fokuserer på konsekvenserne af varemærkeforfalskning for den enkelte forbruger, der shopper online.

Publikationer