Alle hverdage fra 13-15 kan du få gratis hjælp og gode råd af vores jurister på chat eller hotline (tlf. 4171 5200).
Du skal acceptere cookies for at kunne bruge chatten. Se vores øvrige kontaktoplysninger her.
Publikationer
Her kan du downloade diverse rapporter, undersøgelser og foldere udgivet af ECC-Netværket.
Gå til Forbruger Europas 15 års jubilæumsrapport
26. november 2020
Forbruger Europa-netværket har ændret sig meget siden 2005, da vi opstod under navnet European Consumer Centre Network, ECC-Net. I 2020 fejrer vi 15 års jubilæum. Du kan læse om nogle af milepælene og resultaterne i denne rapport.
Gå til Pakkerejser i Europa - en hurtig guide
01. september 2020
Få gode råd om pakkerejser i denne brochure. Hvad er en pakkerejse overhovedet? Hvilken beskyttelse mod konkurs eller ændringer i rejseplanerne har du, når du køber en pakkerejse?
Gå til Ny Forbruger Europa-rapport om sikker streaming
29. juni 2020
Læs Forbruger Europa-netværkets rapport fra juni 2020 om sikker streaming og bliv klogere på de risici, der er ved ulovlig streaming, og få de gode råd til, hvordan du undgår det.
Gå til Rapport fra Forbruger Europa-netværket om "chargeback"
27. april 2020
Denne rapport handler om de fælles regler for chargeback, som betyder, at forbrugerne i visse tilfælde kan få tilbageført penge via deres bank, når den købte ydelse eller vare ikke kan leveres.
Gå til Position paper: Flypassagerrettigheder
07. februar 2020
Juridisk hjælp og information til flypassagerer er et af Forbruger Europa-netværkets kerneområder. Her kan du læse Forbruger Europa-netværkets (ECC-Net) publikation om, hvilke problemer, vi kan pege på ud fra vores kontakt med flere tusinde forbrugere hver dag.
Gå til Forbrugernes erfaringer med nethandel
08. december 2019
Hvor mange danskere tjekker, hvilket land netbutikken ligger i, når de shopper online? Hvad har betydning for deres valg af netbutik? Det og meget mere kan du læse om i denne undersøgelse af danskernes erfaringer med at handle på nettet.
Gå til Forbruger Europa-netværkets policy paper
04. november 2019
I Forbruger Europa-netværkets policy paper kan du få et indblik i nogle af de udfordringer og muligheder, vi ser for forbrugerbeskyttelsen i Europa.
Gå til Forbruger Europas årsrapport 2018
13. juni 2019
I Forbruger Europas årsrapport kan du blandt andet tjekke vores klagestatistik i 2018 og se, hvilke samarbejder og kampagner, vi har deltaget i.
Gå til Vildledning af forbrugere på nettet er et grænseoverskridende problem
09. august 2018
De danske forbrugermyndigheder arbejder sammen med myndigheder i andre EU-lande for at sætte ind over for virksomheder, der bevidst og i strid med lovgivningen vildleder forbrugere på nettet.