Skip navigation

Mandag, onsdag og fredag fra 13-15 kan du få gratis hjælp og gode råd af vores jurister på chat eller hotline (tlf. 4171 5200). Du skal acceptere cookies for at kunne bruge chatten. Se vores kontaktoplysninger her

Publikationer

Her kan du downloade diverse rapporter, undersøgelser og foldere udgivet af ECC-Netværket.

 

Gå til Rapport om kopivarer på nettet

17. marts 2017

Ny rapport fra Forbruger Europa netværket fokuserer på konsekvenserne af varemærkeforfalskning for den enkelte forbruger, der shopper online.

Gå til Året der gik 2016

14. august 2017

Forbruger Europa sagsbehandler, vejleder og formidler EU's regler om forbrugerbeskyttelse. Dertil deltager vi i myndigheds- og netværksamarbejde for at udvikle forbrugerområdet. Vores årsfolder giver et indblik i nogle af vores aktiviteter i 2016.

Gå til Rapport om Servicedirektivet

14. december 2016

Rapporten tager udgangspunkt i Servicedirektivet for at belyse problemer med diskrimination og håndhævelse under artikel 20.2.

Gå til Regler for vinterdæk i Europa

09. november 2016

I denne folder kan du finde reglerne for brug af vinterdæk i EU, Norge og Island.

Gå til Consumer Markets Scoreboard 2016

15. september 2016

Europa Kommissionen har udgivet Consumer Markets Scoreboard 2016, der viser nøgletal for 42 undersøgte markeder i EU.

Gå til Guide: OL i Rio

29. juli 2016

Forbruger Europa netværket har lavet en OL-guide med gode råd til at få en sikker rejse og en god oplevelse i Rio.

Gå til Verdens Anti-Piratkopieringsdag

03. juni 2016

Verdens Anti-Piratkopieringsdag 8. juni 2016 sætter fokus på problemer forbundet med kopivarer.

Gå til REJSETIPS: Gode råd og hjælp til forbrugere i Europa

03. juni 2016

Hvis du rejser eller handler i EU, så kan du finde mange nyttige tips i denne håndbog om dine rettigheder som forbruger i EU.

Gå til Rapport om bilkøb på tværs af grænser i EU

15. maj 2016

Forbruger Europa kontorer i 29 lande har gennemført en omfattende undersøgelse af de forhold og forhindringer, som forbrugerne møder, når de køber en brugt bil på tværs af grænser.

Gå til Materiale fra nordisk konference om forbrugerklager

23. november 2015

Hvordan kommer de nye EU-regler til at påvirke behandling af forbrugerklager? Hvad kan vi forvente af den nye ODR-platform? Disse emner blev debatteret af repræsentanter fra nordiske klagesystemer, forbruger- og erhvervsorganisationer samt erhvervsdrivende til en konference i Eigtveds Pakhus d. 18. november 2015.

Publikationer