Flybmi indgiver konkursbegæring

25. februar 2019

Flyselskabet Flybmi indgav konkursbegæring den 16. februar 2019. Læs her, hvad du skal gøre med ubrugte flybilletter eller udestående krav mod selskabet.

Har du bestilt billetter direkte hos Flybmi, med afgang til eller fra Danmark? 

Hvis du har købt billetter med afgang efter den 16. februar, og ønsker pengene refunderet, kan du finde hjælp og vejledning hos Rejsegarantifonden. Her du kan søge erstatning for billettens pris hos Rejsegarantifonden. Der er dog en selvrisiko på 1000 kroner.

Hvis du har betalt flybilletten med et internationalt betalingskort (fx MasterCard eller Visa), kan du kontakte din bank og søge om at få selvrisikoen refunderet.

De tilbagefører i visse tilfælde beløbet for varer, der ikke er modtaget. Det er meget vigtigt, at din henvendelse sker hurtigst muligt efter anmeldelsen til Rejsegarantifonden, og husk også at vedhæfte dokumentation for dit krav.

Har du bestilt billetter gennem en bookingside?

Hvis du har bestilt billetterne gennem en online bookingside, vil dine muligheder afhænge af, om bookingsiden blot er formidler. 

Hvis bookingsiden kun er formidler, kan du gå til Rejsegarantifonden. Hvis bookingsiden derimod er sælger, vil det være deres ansvar at ombooke dig eller refundere beløbet. 

Hvis du er i tvivl om bookingsidens ansvar, så kan du søge hjælp og vejledning hos os (hvis udenlandsk side) eller hos Forbrugerrådet TÆNK (hvis dansk side)

Har du et udestående krav mod Flybmi, fx kompensation for forsinkelse? 

Hvis du har et krav mod Flybmi, som selskabet har anerkendt men du endnu ikke har modtaget, skal du henvende dig på mailen bmr@bdo.co.uk

Du kan læse mere om dine rettigheder ved konkurser på vores faktaside, eller læse mere om Flybmi-konkursen på deres hjemmeside (på engelsk)eller hos Rejsegarantifonden

Er du ikke dækket af Rejsegarantifonden?

Hvis du ikke er dækket af Rejsegarantifonden, kan du tjekke ved din rejseforsikring, om den skulle dække flyselskabets konkurs.

Hvis du har betalt flybilletten med et internationalt betalingskort (fx MasterCard eller Visa), kan du kontakte din bank og søge om at få billetprisen tilbagebetalt.

Ved at klikke på "Tilmeld" giver du samtykke til, at vi sender dig vores nyhedsbreve. Du kan til enhver tid trække dit samtykke tilbage og opsige dit abonnement.

Du kan læse mere i Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens privatlivspolitik

PRESSEKONTAKT

Ditte Juul Reder

Telefon 4171 5075

djr@forbrugereuropa.dk

Kunne du bruge siden?