Travelbird er insolvente

09. november 2018

Den 31. oktober gik platformen Travelbird i betalingsstandsning. Læs her om, hvad du kan gøre, hvis det påvirker dine rejseplaner.

Har du booket en rejse gennem Travelbird?

Forbrugere, som har booket rejse hos Travelbird skulle gerne være blevet kontaktet den hollandske rejsegarantifond for forudbetalte rejser, SGR.

SGR har oprettet en ”Spørgsmål og svar”-side om Travelbirds betalingsstandsning (på engelsk). 

Travelbird har selv annonceret forholdene på deres website, og har også en ”Spørgsmål og svar”-side angående situationen (på engelsk). 

Det er fortsat uklart, om:

  • SGR kun dækker pakkerejser eller om de også dækker hotel og flybookinger
  • SGR vil dække hele beløbet eller en del af det

Hvis du har købt en rejse gennem Travelbird, opfordrer Forbruger Europa til at du kontakter SGR skriftligt.

Er du ude at rejse med Travelbird nu?

Så kan du kontakte TUI Netherlands på tlf. +31 88-0885840 eller mailen travelbird@tui.nl

Skal du afsted til og med den 9. november?

Hvis du allerede har modtaget gyldig flybillet, kan du tage af sted som planlagt. SGR overtager ansvaret herfra. Ved problemer, kontakt TUI Netherlands på tlf. +31 88-0885840 eller mailen travelbird@tui.nl

Har du ikke modtaget gyldig flybillet eller booket en rejse uden fly?

I så fald vil rejsen ikke kunne gennemføres. Du skulle gerne have modtaget en e-mail fra SGR om, hvad du skal gøre.

Har du en voucher?

Så skal du fremsætte dit krav via dette website: https://www.crediteurenlijst.nl/en/

Skriv ”Travelbird” i søgefeltet. 

Mand med iPad

Ved at klikke på "Tilmeld" giver du samtykke til, at vi sender dig vores nyhedsbreve. Du kan til enhver tid trække dit samtykke tilbage og opsige dit abonnement.

Du kan læse mere i Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens privatlivspolitik

PRESSEKONTAKT

Ditte Juul Reder

Telefon 4171 5075

djr@forbrugereuropa.dk

Kunne du bruge siden?