Skip navigation

Klageguide - sådan klager du selv til flyselskabet!

26. januar 2016

Hvis flyet er forsinket eller aflyst bør du i første omgang altid kontakte flyselskabet og forsøge at finde en løsning. I de fleste tilfælde er det enkelt og - ikke mindst - gratis at håndtere klagen selv. Få gode råd til, hvordan du indgiver en klage over for flyselskabet.

Klag skrifteligt

Send en e-mail eller brug en online formular, hvis flyselskabet har sådan en på hjemmesiden.

Din klage skal indeholde:

  • Beskrivelse af problemstillingen
  • Beskrivelse af dit krav – du kan beregne dit krav på flyregler.dk
  • Eventuel korrespondance med flyselskabet
  • Relevant dokumentation som fx kopi af boardingkort, kvitteringer, ordrebekræftelse, flybilletter m.v.

Hvis flyselskabet afviser dit krav

Hvis du ikke er tilfreds med svaret fra flyselskabet, kan Forbruger Europa vejlede dig i forhold til din klage.

Husk at medsende kopi af relevant korrespondance.

Læs mere om dine rettigheder som flypassager

Sidst opdateret: 26. januar 2016

Når du tilmelder dig, giver du samtykke til, at vi sender dig vores nyhedsbrev. Du kan til enhver tid afmelde dig og derved trække dit samtykke tilbage.
Se Forbruger Europas persondatapolitik.

 

PRESSEKONTAKT

Ditte Juul Reder

Telefon 4171 5075

djr@forbrugereuropa.dk

Kunne du bruge siden?