Klageguide - sådan klager du selv til flyselskabet!
Hvis flyet er forsinket eller aflyst bør du i første omgang altid kontakte flyselskabet og forsøge at finde en løsning. I de fleste tilfælde er det enkelt og - ikke mindst - gratis at håndtere klagen selv. Få gode råd til, hvordan du indgiver en klage over for flyselskabet.
Klag skrifteligt
Send en e-mail eller brug en online formular, hvis flyselskabet har sådan en på hjemmesiden.
Din klage skal indeholde:
- Beskrivelse af problemstillingen
- Beskrivelse af dit krav – du kan beregne dit krav på flyregler.dk
- Eventuel korrespondance med flyselskabet
- Relevant dokumentation som fx kopi af boardingkort, kvitteringer, ordrebekræftelse, flybilletter m.v.
Hvis flyselskabet afviser dit krav
Hvis du ikke er tilfreds med svaret fra flyselskabet, kan Forbruger Europa vejlede dig i forhold til din klage.
Husk at medsende kopi af relevant korrespondance.
Forbruger Europas nyhedsbrev
Forbruger Europa udsender jævnligt nyhedsbreve med gode råd og nyheder om forbrugerrettigheder i EU inden for en lang række områder, fx flyaflysning, leje af bil, køb af varer og fortrydelsesret.
Når du tilmelder dig, giver du samtykke til, at vi sender dig vores nyhedsbrev. Du kan til enhver tid afmelde dig og derved trække dit samtykke tilbage. Se Forbruger Europas privatlivspolitik.