Skip navigation

Alle hverdage fra 13-15 kan du få gratis hjælp og gode råd af vores jurister på chat eller hotline (tlf. 4171 5200). Du skal acceptere cookies for at kunne bruge chatten. Se vores øvrige kontaktoplysninger her.

Har du problemer efter tandlægebehandling i udlandet?

26. februar 2016

I første omgang er det den udenlandske tandlæge, som har ret til at afhjælpe og udbedre forholdene ved behandlingen.

Du kan som hovedregel ikke henvende dig til din danske tandlæge og få denne til at afhjælpe manglerne ved tandlægebehandlingen og efterfølgende kræve dem dækket af den udenlandske tandlæge, der har foretaget den mangelfulde behandling.

Hvis du får akut behov for afhjælpning hos din danske tandlæge, bør du sikre dig bevis for, at tandlægebehandlingen har været mangelfuld. Under alle omstændigheder skal du gøre den udenlandske tandlæge opmærksom på problemet inden du får foretaget en afhjælpning af den mangelfulde tandlægebehandling.

Tjekliste

  • Kontakt først den udenlandske tandlæge, der har udført din behandling. Din udenlandske tandlæge har ret til at forsøge at afhjælpe problemet
  • Du kan ikke umiddelbart gå direkte til din danske tandlæge og efterfølgende kræve pengene fra din udenlandske tandlæge
  • Ved akut behov for hjælp, sørg da for, at din danske tandlæge sikrer bevis for, at den tidligere behandling var mangelfuld

Læs mere om tandlæge i udlandet på forbrug.dk

Sidst opdateret: 26. februar 2016
Kvinde kigger på tablet

Når du tilmelder dig, giver du samtykke til, at vi sender dig vores nyhedsbrev. Du kan til enhver tid afmelde dig og derved trække dit samtykke tilbage.
Se Forbruger Europas persondatapolitik.

 

PRESSEKONTAKT

Ditte Juul Reder

Telefon 4171 5075

djr@forbrugereuropa.dk

Kunne du bruge siden?