Skip navigation

Alle hverdage fra 13-15 kan du få gratis hjælp og gode råd af vores jurister på chat eller hotline (tlf. 4171 5200).

Du skal acceptere cookies for at kunne bruge chatten. Se vores øvrige kontaktoplysninger her.

Årsrapport 2012 fra Forbruger Europa netværket

19. februar 2013 - Sidst opdateret: 19. februar 2013

Forbruger Europa Netværket har udsendt den årlige rapport ”The European Consumer Centres’ Network 2012 Annual Report” om netværkets arbejde.

Af rapporten fremgår det, at netværket har svaret på mere end 72.000 forespørgsler og klager fra forbrugere, der har handlet på tværs af grænserne i EU, Norge eller Island. Cirka 60 % af de 32.000 klagesager vedrører e-handel, hvilket viser den stigende tendens til at købe varer på nettet. Omkring en tredjedel af klagesagerne vedrører transport, hvoraf de 22 % er klager over flyrejser.

Rapporten fortæller også, hvad Forbruger Europa netværket kan hjælpe med, når du handler over grænserne inden for EU samt i Norge og Island.

Læs hele rapporten ”The European Consumer Centres’ network 2012 Annual report” (pdf eng).

Kvinde kigger på tablet

Når du tilmelder dig, giver du samtykke til, at vi sender dig vores nyhedsbrev. Du kan til enhver tid afmelde dig og derved trække dit samtykke tilbage.
Se Forbruger Europas persondatapolitik.

 

PRESSEKONTAKT

Troels Leth

Telefon 4171 5316

leth@forbrugereuropa.dk

KUNNE DU BRUGE SIDEN?