Skip navigation

Hvordan løser jeg problemer med en tandlægebehandling foretaget i udlandet?

Spørgsmål / Svar

22. februar 2016

I første omgang er det den udenlandske tandlæge, som har ret til at afhjælpe og udbedre forholdene ved behandlingen.

Du bør være opmærksom på, at du som hovedregel ikke kan henvende dig til din danske tandlæge og få denne til at afhjælpe manglerne ved tandlægebehandlingen og efterfølgende kræve dem dækket af den udenlandske tandlæge, der har foretaget den mangelfulde behandling. 

Hvis du får akut behov for afhjælpning hos din danske tandlæge, bør du sikre dig bevis for, at tandlægebehandlingen har været mangelfuld. Under alle omstændigheder skal du gøre den udenlandske tandlæge opmærksom på problemet inden du får foretaget en afhjælpning af den mangelfulde tandlægebehandling. 

Tjekliste

  • Kontakt først den udenlandske tandlæge, der har udført din behandling. Din udenlandske tandlæge har ret til at forsøge at afhjælpe problemet
  • Du kan ikke umiddelbart gå direkte til din danske tandlæge og efterfølgende kræve pengene fra din udenlandske tandlæge
  • Ved akut behov for hjælp, sørg da for, at din danske tandlæge sikrer bevis for, at den tidligere behandling var mangelfuld

 Læs mere om tandlæge i udlandet på forbrug.dk

Sidst opdateret: 22. februar 2016

Stil et uddybende spørgsmål til emnet: Hvordan løser jeg problemer med en tandlægebehandling foretaget i udlandet?

Læs artiklen og skriv dit uddybende spørgsmål. Skriv så kort, som du kan. Dit spørgsmål bliver vist her på siden.

Når du kontakter Forbruger Europa for at få svar på et spørgsmål, skal du være opmærksom på, at vi registrerer dine oplysninger. Vi opfordrer dig til at læse privatlivspolitikken om dine rettigheder.

For at undgå spam fra robotter, må vi bede dig svare på et enkelt spørgsmål(Skriv svaret med tal):

Vi bestræber os på at svare på dit spørgsmålindenfor 3 hverdage. Du modtager en mail, når der kommer svar.

KUNNE DU BRUGE SIDEN?