Når du betaler med betalingskort på nettet, skal banken tilbageføre det betalte beløb, hvis varen ikke bliver leveret. Før du kontakter din bank, skal du have forsøgt at få sælgeren til at levere din vare. Er det ikke muligt at finde en løsning med sælgeren, er det vigtigt, at du hurtigst muligt kontakter din bank og beder banken om at trække betalingen tilbage.
Vær opmærksom på, at der er frister for at gøre indsigelse om tilbageførsel af betaling. Indsigelsesfristen fastsættes af den pågældende kortudbyder. For Dankort gælder det, at hvis du gør indsigelse snarest muligt, fx inden for 14 dage efter, at pengene er blevet trukket på dit kort, kan du være sikker på, at din indsigelse er rettidig.
Tjekliste
- Kontakt sælgeren og bed om at få varen leveret eller pengene tilbage. Husk at gemme dokumentation for din klage
- Kontakt banken hurtigst muligt, hvis sælgeren ikke leverer eller vil tilbagebetale
- Hvis banken afviser dig, kan du klage til Det finansielle ankenævn.