Skip navigation

Hvad gør jeg, hvis billetterne ikke dukker op?

Spørgsmål / Svar

26. marts 2013

Ryk sælgeren for billetterne. Hvis du har betalt med betalingskort, kan du få banken til at tilbageføre det betalte beløb.

Hvis du ikke modtager dine billetter som aftalt, skal du straks rykke sælgeren for billetterne. Det er en god ide at gøre det skriftligt, så du kan bevise, at du har klaget. Hvis du ikke modtager billetterne inden koncerten, kan du kontakte banken og få dem til at tilbageføre det betalte beløb, hvis du har betalt med betalingskort.

Har du betalt på anden måde, for eksempel ved bankoverførsel, kan banken ikke trække dine penge tilbage. Hvis sælgeren ikke vil tilbagebetale købesummen, kan du klage til Forbruger Europa, hvis du har købt billetterne hos en EU-sælger.

Hvad enten du køber billetter til kulturelle eller sportslige arrangementer, så køb altid hos de officielle billetbureauer, hvor du er bedre beskyttet imod eventuel forfalskning af pris på billetten og overpriser.

Tjekliste

  • Brug betalingskort ved betaling for billetten. Hvis du ikke modtager billetten, kan du bede banken om at tilbageføre det betalte beløb
  • Køb kun billetter til kulturelle og sportslige arrangementer hos de officielle billetbureauer
  • Klag til sælgeren hvis billetten ikke dukker op
Sidst opdateret: 26. marts 2013

Uddybende spørgsmål fra andre brugere:

Spørgsmål

af Majken Tagge d. 15. januar 2019 kl. 13:53

Jeg føler jeg har betalt ågerpris i gebyrer til viagogo og det kom først op til sidst i betalingen. jeg har betalt 4256 kr. for 2 billetter til andre rieu koncert i København . hvis jeg havde været lidt mere vågen kunne jeg havde fået dem til halv pris.

Svar

af Anette d. 16. januar 2019 kl. 10:08

50 %

Køb altid billetter hos autoriserede udbydere

Hvis du køber billetter hos de udbydere, som er autoriserede i forhold til det enkelte arrangement, risikerer du ikke at betale overpriser på samme måde, som når du benytter andenhånds-billetsælgere

Du kan finde oplysning om, hvem der er den autoriserede billetsælger på eventstedets hjemmeside eller på den pågældende kunstners hjemmeside.

Forbruger Europa har ikke mulighed for at hjælpe med en eventuel klage over Viagogo, da selskabet er etableret i Schweiz. Du har dog et par andre muligheder

  • Hvis du ikke modtager billetterne som aftalt, kan du måske søge chargeback via din bank, hvis billetterne er betalt med et kreditkort. Kontakt banken skriftligt hurtigst muligt efter, at du har konstateret, at billetterne ikke blev leveret.
  • Du kan overveje at orientere Forbrugerombudsmanden om din klage. Forbrugerombudsmanden fører tilsyn med markedsføring i Danmark, og de har måske mulighed for at tage en sag op mod selskabet. Du kan læse mere om Forbrugerombudsmandens arbejde og prioritering på hjemmesiden.
  • Du kan også lave en anmeldelse af selskabet til politiet.

Fandt du svaret nyttigt

Stil et uddybende spørgsmål til emnet: Hvad gør jeg, hvis billetterne ikke dukker op?

Læs artiklen og skriv dit uddybende spørgsmål. Skriv så kort, som du kan. Dit spørgsmål bliver vist her på siden.

Når du kontakter Forbruger Europa for at få svar på et spørgsmål, skal du være opmærksom på, at vi registrerer dine oplysninger. Vi opfordrer dig til at læse privatlivspolitikken om dine rettigheder.

For at undgå spam fra robotter, må vi bede dig svare på et enkelt spørgsmål(Skriv svaret med tal):

Vi bestræber os på at svare på dit spørgsmålindenfor 3 hverdage. Du modtager en mail, når der kommer svar.

KUNNE DU BRUGE SIDEN?