Skip navigation

Hver dag fra 10-12 kan du få gratis hjælp af vores jurister på chat eller hotline. Du skal acceptere cookies for at kunne bruge chatten. Du kan altid sende en mail til info@forbrugereuropa.dk

FEBRUAR: Svindel på sociale medier

Artikel -

Har du oplevet at blive snydt på sociale medier? Det er temaet for februar, hvor Forbruger Europa-netværket gør opmærksom på noget af den fup og svindel, forbrugerne møder på de sociale medier - og giver et par gode råd til, hvordan du undgår at falde i fælderne.

Ifølge en ny undersøgelse fra Europa-Kommissionen er danskerne særligt udsat for digitale fælder. 

Med en række gode råd og tips samt en konkurrence på Forbruger Europas Facebookside ønsker Forbruger Europa-netværket at gøre opmærksom på problematikken og give et par gode råd til, hvordan du undgår at ryge i de digitale fælder. 

Kampagnen for februar er udarbejdet af det danske og bulgarske Forbruger Europa-kontor. 

De fire gode fif: 

1. Brug et sekund på at tage et skærmbillede, før du klikker - så har du dokumentationen på din side. 

skærmbillede

2. Betal sikkert online! Brug gerne et kreditkort, så det er muligt at lave en indsigelse hos banken, hvis du aldrig modtager produktet. 

kreditkort

3. Tjek sælgeren! Hvis det er en privatperson, vil det påvirke dine rettigheder.

Tjek sælgeren

4. Vil du gerne lære et nyt sprog på en måned eller tabe 10 kg. på en uge? Overvej, om produktet lyder for godt til at være sandt. 

produktet lyder for godt til at være sandt

 

Oprettet: 02. februar 2020
Nethandel EU

Kunne du bruge siden?


For at se denne funktion, skal du først acceptere cookies.