Skip navigation

Mandag, onsdag og fredag fra 13-15 kan du få gratis hjælp og gode råd af vores jurister på chat eller hotline (tlf. 4171 5200). Du skal acceptere cookies for at kunne bruge chatten. Se vores kontaktoplysninger her

HOTEL, CAMPINGSTED ELLER FERIELEJLIGHED

Dine muligheder for at få refunderet udgifter til andre ferieydelser såsom hotel, ferielejlighed kommer blandt andet an på, hvem der aflyser og hvornår rejsen finder sted.

Hvis feriestedet aflyser opholdet

Hvis campingpladsen, feriecentret, hotellet mv. aflyser opholdet, er udgangspunktet, at du kan få dine penge eller et eventuelt depositum, du har betalt, tilbage. Vær dog opmærksom på, hvad der står i aftalen, som du accepterede, da du bookede opholdet. Fx kan feriestedet i aftalevilkårene have taget stilling til dine rettigheder i forbindelse med fx epidemier eller lignende. Om et sådant vilkår er rimeligt – og dermeid gyldigt - vil afhænge af den konkrete situation.

Hvis du selv aflyser opholdet

Hvis du selv aflyser opholdet eller er forhindret i at komme frem, men feriestedet, fx hotellet eller campingpladsen stadig holder åbent, kan du som udgangspunkt ikke få pengene tilbage. Dine muligheder for at afbestille opholdet vil derfor afhænge af, hvad du og virksomheden aftalte, da du bookede opholdet. Tjek derfor, hvad virksomheden skriver om afbestilling i de vilkår, som du accepterede ved bookingen.

Hvis du har bestilt via en bookingside

Har du bestilt via en bookingside, kan du tjekke, om du har booket med en særlig afbestillingsret eller garanti. Det vil stå i dine aftalevilkår. Her er det en god idé at kontakte begge parter - både hotel og bookingside - og gerne skriftligt. 

Kontakt også dit forsikringsselskab med henblik på at finde ud af, om din rejseforsikring eventuelt dækker. 

BILLEJE M.M. PÅ REJSEN

Hvis du har bestilt fx billeje, cykelleje eller andre rejseydelser på rejsen separat – det vil sige ikke som en del af en pakkerejse - men ikke kan komme afsted, vil du som udgangspunkt ikke have ret til at få pengene tilbage, medmindre det blev aftalt ved bestillingen, fx hvis det står i dine aftalevilkår.

Hvis det ikke er en del af aftalevilkårene, så kontakt også forsikringsselskabet, og hør, om dine udgifter til fx billejen er dækket af rejseforsikringen.

ER DU I TVIVL OM DINE RETTIGHEDER? KONTAKT FORBRUGER EUROPA

Er du i tvivl om, hvad du har ret til, så kontakt os på hotline, chat eller e-mail for at få svar på dit spørgsmål eller mere information. 

Mener du, at du har et økonomisk krav mod en virksomhed i et andet EU-land, Norge, Island eller UK, så kan du starte en sag hos os. Vores jurister sidder klar til at hjælpe dig, og vores hjælp er helt gratis.  

MYNDIGHEDERNES HOTLINE OG HJEMMESIDE MED CORONAVIRUS-INFORMATION

De danske myndigheder har samlet information til borgerne om coronavirussen/covid-19 på siden www.coronasmitte.dk.

Nummeret til de danske myndigheders fælles hotline: Tlf. 70200233 

Det er også en god idé at tjekke Udenrigsministeriets rejsevejledninger og Udenrigsministeriets information om Coronavirussen

Kunne du bruge siden?


For at se denne funktion, skal du først acceptere cookies.