Skip navigation

Mandag, onsdag og fredag fra 13-15 kan du få gratis hjælp og gode råd af vores jurister på chat eller hotline (tlf. 4171 5200). Du skal acceptere cookies for at kunne bruge chatten. Se vores kontaktoplysninger her

Publikationer

Her kan du downloade diverse rapporter, undersøgelser og foldere udgivet af ECC-Netværket.

 

Gå til 10 års jubilæumsrapport

02. juni 2015

2015 markerer 10-års jubilæum for netværket af europæiske forbrugercentre, Forbruger Europa Netværket.

Gå til Rapport om udvidet garantidækning og reklamationsret

25. marts 2015

Nyttig viden om fordele og ulemper ved at købe udvidet garantidækning samt reklamationsret for 30 lande kortlægges i Forbruger Europa netværkets rapport: Commercial warranties - are they worth the money?

Gå til Tjeklister

20. marts 2015

Brug disse tjeklister som en hjælp, når du fx handler på nettet, har en reklamation eller tilmelder dig en dating hjemmeside.

Gå til E-handelsrapport 2014

28. november 2014

ECC Netværkets rapport om e-handel 2014

Gå til Årsrapport 2013 fra Forbruger Europa netværket

16. oktober 2014

Forbruger Europa netværkets rapport for 2013.

Gå til 2014 FIFA World Cup Brazil

15. maj 2014

Folder fra Forbruger Europa netværket med oplysninger om at rejse til fodbold VM.

Gå til Rapport om svindel ved online-handel

13. december 2013

Ny rapport fra ECC-Netværket om svindel ved online-handel over EU's grænser.

Gå til Enhanced Consumer Protection

02. december 2013

Rapport fra ECC Netværket om de problemer forbrugere ofte støder på, når de forsøger at handle på det indre marked.

Gå til Can I trust the trust mark?

14. oktober 2013

ECC Netværkets rapport om europæiske mærkningsordninger 2013.

Gå til Unfair Commercial Practices and Unsolicited Goods

14. marts 2013

”Gratis prøvepakke” og ”betal kun fragten.” er populære begreber, som ofte anvendes på internettet disse dage. Hvis det lyder for godt til at være sandt, er det sikkert også tilfældet. Forbruger Europa kontorerne (European Consumer Centres ECC) i Danmark, Finland, Norge og Sverige har lavet denne rapport, som sætter fokus på det stigende antal klager fra forbrugere i Norden, som er blevet lokket ind i en abonnementsaftale.

Publikationer