Skip navigation

Aktuel klagestatistik - Forbruger Europa

I vores statistik kan du se hvilke områder, de fleste klager til Forbruger Europa har handlet om i den seneste måned.

I april 2019 modtog Forbruger Europa i alt 55 klager.

I syv tilfælde er det forbrugere i andre EU-lande, Norge eller Island, som har klaget over en dansk virksomhed. 

I 48 tilfælde er det forbrugere i Danmark, som har klaget over virksomheder i andre EU-lande, Norge eller Island. 

Klageområder

På førstepladsen er klager over flyrejser. Det kan dække over forsinkelser, aflysninger m.m. På andenpladsen kommer billeje.

Tallene dækker over de klagesager, der er blevet oprettet hos Forbruger Europa, som vi skal give en juridisk vurdering og sagsbehandle. Ud over de oprettede klagesager modtager vi hver dag mange henvendelser fra forbrugere over telefon, chat og infomail. Disse indgår ikke i opgørelsen. 

Er du journalist? 

Er du journalist, og vil vide mere om Forbruger Europas arbejde eller klagestatistik, er du velkommen til at kontakte presseansvarlig Ditte Juul Reder på tlf. 41 71 50 75 eller djr@forbrugereuropa.dk.

Er du forbruger, og er du i tvivl om, hvorvidt du har en sag mod en erhvervsdrivende, kan du finde vores kontaktoplysninger her

Sidst opdateret: 07. maj 2019

Kunne du bruge siden?