Aktuel klagestatistik - Forbruger Europa

I vores statistik kan du se hvilke områder, de fleste klager til Forbruger Europa har handlet om i den seneste måned.

I februar modtog Forbruger Europa i alt 90 klager.

De fleste klager lå inden for kategorien ”Passagertransport luft inkl. bagage” og handlede derved om flyforsinkelser eller –aflysninger samt bagageforsinkelse, -beskadigelse eller mistet bagage. 

Februar 2019

  1. pladsen går til flyrejse inkl. bagage med 21 klager. 
  2. pladsen er delt mellem "leje af bil" og "stof, skind og sko", som hver tæller 11 klager.
  3. Pladsen er delt mellem "Motorkøretøj og reservedele" og "Hotelbooking m.m.", hvor 7 klager blev oprettet under hver kategori. 

Tallene dækker over de klagesager, der er blevet oprettet hos Forbruger Europa, som vi skal give en juridisk vurdering og sagsbehandle. Ud over de oprettede klagesager modtager vi hver dag mange henvendelser fra forbrugere over telefon, chat og infomail. Disse indgår ikke i opgørelsen, da de ikke kategoriseres efter emne. 

Statistik over antal klager i marts 2019.

Er du journalist, og vil vide mere om Forbruger Europas arbejde eller klagestatistik, er du velkommen til at kontakte presseansvarlig Ditte Juul Reder på tlf. 41 71 50 75 eller djr@forbrugereuropa.dk.

Er du forbruger, og er du i tvivl om, hvorvidt du har en sag mod en erhvervsdrivende, kan du finde vores kontaktoplysninger her

Sidst opdateret: 22. oktober 2018

Kunne du bruge siden?