Aktuel klagestatistik - Forbruger Europa

I vores statistik kan du se hvilke områder, de fleste klager til Forbruger Europa har handlet om i den seneste måned.

I december måned modtog Forbruger Europa i alt 80 klager.

De fleste klager lå inden for kategorien ”Passagertransport luft inkl. bagage” og handlede derved om flyforsinkelser eller –aflysninger samt bagageforsinkelse, -beskadigelse eller mistet bagage. 

Januar 2019

  1. Flyrejse inkl. bagage: 25 klager. 
  2. Leje af bil: 5 klager.
  3. Pladsen er delt mellem "Abonnementsfælder m.m.", "Personlige hjælpemidler, fx brilller" og "Tekstil og fodtøj", hvor 4 klager blev oprettet under hver kategori. 

Tallene dækker over de klagesager, der er blevet oprettet hos Forbruger Europa, som vi skal give en juridisk vurdering og sagsbehandle.

Statistikken illustrerer top fem over klager hos Forbruger Europa i januar 2019.

Ud over de oprettede klagesager modtager vi hver dag mange henvendelser fra forbrugere over telefon, chat og infomail. Disse indgår ikke i opgørelsen, da de ikke kategoriseres efter emne. 

Er du journalist, og vil vide mere om Forbruger Europas arbejde eller klagestatistik, er du velkommen til at kontakte presseansvarlig Ditte Juul Reder på tlf. 41 71 50 75 eller djr@forbrugereuropa.dk.

Er du forbruger, og er du i tvivl om, hvorvidt du har en sag mod en erhvervsdrivende, kan du finde vores kontaktoplysninger her

Sidst opdateret: 22. oktober 2018

Kunne du bruge siden?