Skip navigation

Nyheder

Her kan du se alle nyheder fra Forbruger Europa. Du kan også bruge søgefeltet, hvis du leder efter noget specifikt.



Garantier – kan de betale sig?

25. marts 2015

Nyttig viden om fordele og ulemper ved at købe udvidet garantidækning samt reklamationsret for hvert enkelt EU-land, Norge og Island kortlægges i ny rapport.

Ryanairs passagerer trues af konflikt

18. marts 2015

Ryanair vil muligvis få vanskeligt ved at manøvrere ud af Københavns Lufthavn, da fagbevægelsen har afgivet konfliktvarsel overfor flyselskabet. Men hvordan er du stillet som forbruger, hvis din bookede afgang ikke afgår på grund af en arbejdsnedlæggelse?

Europæerne klager mest over flyselskaber

16. oktober 2014

Flyselskaberne ligger stadig helt i top, når det gælder forbrugerklager i Europa – og Danmark er ingen undtagelse. Det viser nye tal fra Forbruger Europa netværket.

Forbruger Europas nye App – kræv din ret på 25 sprog

02. juli 2014

Forbruger Europa netværket: Travel App er din nye uundværlige rejse App, som du kan bruge i ferien

Pas på dyre rejseklubber

28. juni 2014

Også i år bliver mange forbrugere fanget i dyre aftaler på ferien. Det viser helt nye tal fra Forbruger Europas nordiske centre, der siden årsskiftet har fået 216 henvendelser om rejseklubber. Forbruger Europa lancerer nu en film, der oplyser om fælderne.

Store problemer med ekstraregninger på lejede feriebiler

19. juni 2014

Hvert år kontakter hundredvis af forbrugere Forbruger Europa og dets nordiske søsterkontorer, fordi de er stødt ind i problemer med billeje i udlandet. Også i 2014 er problemet stort.

Vær forsigtig med tilbud fra firmaet High-end Watches

01. maj 2014

Forbruger Europas søsterkontor i Estland advarer forbrugerne mod at købe varer hos firmaet High-end Watches Eesti OÜ, der tilbyder meget dyre ure på forskellige hjemmesider.

Ny leder med stor erfaring i forbrugersager

09. april 2014

Lars Arent er udnævnt som chef for Forbruger Europas danske center. Han har stor erfaring med forbrugersager og med at skabe netværk på tværs af grænser.

Bedre forbrugerbeskyttelse for APP kunder

12. marts 2014

Kommissionen og medlemsstaterne konfronterer app-branchen med forbrugernes bekymringer.

Chargeback inden for EU/EØS

12. marts 2014

Chargeback er en mulighed for at få dine penge tilbage, når sælgeren ikke respekterer dine rettigheder, når du køber varer på nettet.

Rekordår for Forbruger Europa netværket

19. februar 2014

Mere end 80.000 forbrugere har henvendt sig til Forbruger Europa netværket i hele EU i 2013 for at få hjælp til deres klager.

Antallet af klager over e-handel er steget

05. marts 2013

Flere forbrugere klager over e-handel. Det viser den nye årsrapport 2012 fra Forbruger Europa Netværket.

Årsrapport 2012 fra Forbruger Europa netværket

19. februar 2013

Forbruger Europa Netværket har udsendt den årlige rapport ”The European Consumer Centres’ Network 2012 Annual Report” om netværkets arbejde.

Undgå bøder på bilferien i udlandet

Mange danskere tager bilen sydpå i sommerferien eller lejer en bil på feriemålet. Det kan dog blive en dyr fornøjelse at køre i udlandet, hvis man ikke kender landenes miljøzoner, hastighedsgrænser og andre færdselsregler.

Bagageerstatning kræver hurtig reaktion

Sidste år rejste mere end 17 millioner flypassagerer fra de danske lufthavne, og her til sommer har der også været travlt ved bagagebåndene. Hvis bagagen ikke kommer med flyet hjem, skal der helst klages allerede i lufthavnen, og de uheldige passagerer har kun en uge til at kræve erstatning for ødelagt bagage og tre uger for forsinket bagage.

 

 

Nyheder

Ved at klikke på "Tilmeld" giver du samtykke til, at vi sender dig vores nyhedsbreve. Du kan til enhver tid trække dit samtykke tilbage og opsige dit abonnement.

Du kan læse mere i Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens privatlivspolitik

PRESSEKONTAKT

Ditte Juul Reder

Telefon 4171 5075

djr@forbrugereuropa.dk

Ved at klikke på "Tilmeld" giver du samtykke til, at vi sender dig vores pressemeddelelser. Du kan til enhver tid trække dit samtykke tilbage og opsige dit abonnement.

Du kan læse mere i Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens privatlivspolitik