Nyheder

Her kan du se alle nyheder fra Forbruger Europa. Du kan også bruge søgefeltet, hvis du leder efter noget specifikt.



Ny leder med stor erfaring i forbrugersager

09. april 2014

Lars Arent er udnævnt som chef for Forbruger Europas danske center. Han har stor erfaring med forbrugersager og med at skabe netværk på tværs af grænser.

Bedre forbrugerbeskyttelse for APP kunder

12. marts 2014

Kommissionen og medlemsstaterne konfronterer app-branchen med forbrugernes bekymringer.

Chargeback inden for EU/EØS

12. marts 2014

Chargeback er en mulighed for at få dine penge tilbage, når sælgeren ikke respekterer dine rettigheder, når du køber varer på nettet.

Rekordår for Forbruger Europa netværket

19. februar 2014

Mere end 80.000 forbrugere har henvendt sig til Forbruger Europa netværket i hele EU i 2013 for at få hjælp til deres klager.

Guide til juleshopping i EU

05. december 2013

Juleshopping i udlandet er populært. Men hvad gør du, hvis jakken fra Hamborg er for stram, eller støvlerne fra London er lidt for store? Få styr på bytte- og returreglerne, når du handler i andre EU-lande og udenlandske webshops. Forbruger Europa guider dig sikkert på vej, når du køber gaver inden for EU’s grænser.

Øget forbrugerbeskyttelse med Servicedirektivet

02. december 2013

En ny rapport fra ECC Netværket viser, at forbrugere ofte støder på problemer, når de forsøger at handle eller benytte grænseoverskridende ydelser på det Indre Marked.

Mange forbrugere stoler blindt på europæiske mærkningsordninger

24. oktober 2013

Mange europæiske forbrugere stoler på de europæiske mærkningsordninger uden at kende til mærkerne. Forbruger Europa opfordrer forbrugerne til at sætte sig ind i de relevante ordninger for at undgå ubehagelige overraskelser.

Husk på vejafgifterne

11. oktober 2013

Forbruger Europa bliver jævnligt kontaktet af forbrugere, der har kørt i Europa og efterfølgende modtager en regning på vejafgifter. Husk, at det ikke er gratis at køre på vejene i alle lande. Tjek reglerne for vejafgifter i de lande, som du skal køre i, og betal regningen, når du får den, lyder rådet fra Forbruger Europa.

Forbrugere: Besværligt at få erstatning for mistet bagage

08. oktober 2013

Knap hver sjette forbruger har inden for de seneste to år oplevet, at deres bagage ikke kom frem som planlagt i forbindelse med en flyrejse. Mange synes, det er besværligt at få udbetalt erstatning efterfølgende fra flyselskabet.

Rejseklubber snyder ferieglade danskere

09. juli 2013

Skal du sydpå i ferien? Så vær på vagt over for sælgere med umiddelbart gode tilbud om hotelophold, underholdning eller rejser. Du risikerer at blive snydt og ende med en dyr aftale, du ikke kan komme ud af.

Rejser til Egypten

08. juli 2013

Den politiske uro fortsætter i Egypten. Læs her om de muligheder, du har, hvis du har købt en flyrejse til Egypten.

Forbrugerne skal passe på gratis prøvepakker

14. marts 2013

”Gratis prøvepakke” og ”betal kun fragten” er populære slogans på internettet for tiden. Hvis det lyder for godt til at være sandt, er det sikkert også tilfældet, lyder det fra Forbruger Europa netværket, som i dag udgiver en rapport om emnet.

Antallet af klager over e-handel er steget

05. marts 2013

Flere forbrugere klager over e-handel. Det viser den nye årsrapport 2012 fra Forbruger Europa Netværket.

Årsrapport 2012 fra Forbruger Europa netværket

19. februar 2013

Forbruger Europa Netværket har udsendt den årlige rapport ”The European Consumer Centres’ Network 2012 Annual Report” om netværkets arbejde.

Klagenævnsordninger for flyklager

06. februar 2013

Forbruger Europa netværket har undersøgt hvordan klager over flypassagerers rettigheder bliver behandlet i de enkelte EU-lande og har udgivet en rapport med resultaterne. I rapporten er der en samlet en oversigt over de nuværende klagenævn i netværket, som behandler klager over flypassagerers rettigheder.

Kend dine rettigheder på julerejsen

20. december 2012

Mange danskere flyver uden for landets grænser for at fejre jul. Husk at du kan have krav på erstatning, hvis alle gaverne ligger i en kuffert, som aldrig når frem. Du kan have ret til kompensation, hvis du ikke selv når frem til julemiddagen, fordi dit fly er forsinket, oplyser Forbruger Europa.

Skisportssteder

16. november 2012

Forbruger Europa netværket har fortaget sin anden undersøgelse af skisportssteder i EU som en hjælp til dig til at finde det bedst egnede skisportssted til din pengepung og de udfordringer, du ønsker. Undersøgelsen indeholder oplysninger om såvel udendørs som indendørs skisportssteder.

E-handel volder stadig problemer for forbrugerne

24. oktober 2012

Forbrugerne er godt beskyttet, når de e-handler i Europa, men de oplever alligevel problemer. Det viser en netop offentliggjort rapport fra det europæiske netværk af forbrugercentre (ECC).

Gratis prøvepakke eller abonnementsfælde?

08. oktober 2012

”Prøv gratis” er ikke altid lykken. I mange tilfælde dækker en gratis prøvepakke over et abonnement, som kan være svært at slippe ud af.

Ny rapport om den europæiske småkravsprocedure

21. september 2012

Rapport om hvordan den europæiske småkravsprocedure fungerer i praksis.

 

 

Nyheder

Ved at klikke på "Tilmeld" giver du samtykke til, at vi sender dig vores nyhedsbreve. Du kan til enhver tid trække dit samtykke tilbage og opsige dit abonnement.

Du kan læse mere i Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens privatlivspolitik

PRESSEKONTAKT

Ditte Juul Reder

Telefon 4171 5075

djr@forbrugereuropa.dk

Ved at klikke på "Tilmeld" giver du samtykke til, at vi sender dig vores pressemeddelelser. Du kan til enhver tid trække dit samtykke tilbage og opsige dit abonnement.

Du kan læse mere i Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens privatlivspolitik