Skip navigation

Hver dag fra 10-12 kan du få gratis hjælp af vores jurister på chat eller hotline. Du skal acceptere cookies for at kunne bruge chatten. Du kan altid sende en mail til info@forbrugereuropa.dk

Nyheder

Her kan du se alle nyheder fra Forbruger Europa. Du kan også bruge søgefeltet, hvis du leder efter noget specifikt.



Gå til Regler for køb af kopivarer

23. juli 2015

Hvad er en kopivare? Og er det ulovligt at købe kopivarer i EU? Bliv klogere på reglerne for kopivarer, og hvad du især bør være opmærksom på, hvis du overvejer at købe en kopivare på en rejse eller på nettet.

Gå til Biludlejere lover forbrugere bedre vilkår

13. juli 2015

Forbrugerklager over biludlejere er eskaleret hos Forbruger Europa i 2015, men nu lover en ny aftale med de fem største aktører i biludlejningsbranchen mere overskuelige kontrakter og bedre vilkår for forbrugerne. Det er resultatet af en skærpet indsats, som EU-Kommissionen og de europæiske forbrugermyndigheder har samarbejdet omkring. Forbruger Europa ser frem til at opleve effekten.

Gå til Pas på bilvurderingssider

02. juli 2015

Forbrugerombudsmanden opfordrer forbrugere til at være varsomme, inden de indtaster deres oplysninger på fire konkrete hjemmesider, der tilbyder bilvurderinger. Forbruger Europa kender til problematikken, hvor forbrugere - uden at vide det - har foretaget et køb på en hjemmeside.

Gå til Gratis app hjælper dig med dine forbrugerrettigheder på rejsen

16. juni 2015

Forbruger Europa netværkets Travel App er det perfekte værktøj, der kan hjælpe dig med at holde hovedet koldt og udtrykke dine forbrugerrettigheder på alle europæiske sprog.

Gå til 10 tips til at undgå problemer på ferien

15. juni 2015

Er du en af de mange danskere, der skal holde sommerferie i Europa? Med et par fornuftige forholdsregler og en basal viden om dine rettigheder, er du klar til at forbygge problemer og håndtere de situationer, der kan opstå på rejsen.

Gå til Visa/Dankort kan gøre din billeje dyrere

07. juni 2015

Nogle europæiske biludlejere kræver ekstra forsikring fra danske forbrugere, der vil betale billeje med deres Visa/Dankort. Forbruger Europa arbejder på at løse problemet for de forbrugere, der er kommet i klemme og samtidig forebygge flere sager.

Gå til 10 år med hjælp og vejledning til Europas forbrugere

02. juni 2015

2015 markerer 10-års jubilæum for netværket af europæiske forbrugercentre, Forbruger Europa Netværket, der er etableret i alle 28 medlemsstater, Norge og Island.

Gå til Forbrugere hænger på fejlbooking af tyske ferieboliger

11. maj 2015

Proceduren for booking af ferieboliger på tyske hjemmesider, forvirrer danske forbrugere. De får ubevidst afgivet ordre, og købet kan ikke fortrydes. Læs mere om, hvad du bør være opmærksom på, så du undgår at købe ved en fejl.

Gå til Fælles europæisk indsatsdag for fartkontrol

15. april 2015

Skal du køre i Danmark, et andet EU-land, Norge eller Island d. 16. april? Så vær opmærksom på ekstra fartkontroller.

Gå til Klag straks ved manglende levering

26. marts 2015

Forbruger Europa har på kort tid modtaget en række henvendelser fra skuffede forbrugere, der ikke har modtaget deres forudbetalte varer fra en online kopimøbelforhandler Interior Addict. Så hvordan bør du forholde dig, hvis din vare ikke bliver leveret?

Gå til Garantier – kan de betale sig?

25. marts 2015

Nyttig viden om fordele og ulemper ved at købe udvidet garantidækning samt reklamationsret for hvert enkelt EU-land, Norge og Island kortlægges i ny rapport.

Gå til Antallet af klager over e-handel er steget

05. marts 2013

Flere forbrugere klager over e-handel. Det viser den nye årsrapport 2012 fra Forbruger Europa Netværket.

Gå til Årsrapport 2012 fra Forbruger Europa netværket

19. februar 2013

Forbruger Europa Netværket har udsendt den årlige rapport ”The European Consumer Centres’ Network 2012 Annual Report” om netværkets arbejde.

Gå til Undgå bøder på bilferien i udlandet

Mange danskere tager bilen sydpå i sommerferien eller lejer en bil på feriemålet. Det kan dog blive en dyr fornøjelse at køre i udlandet, hvis man ikke kender landenes miljøzoner, hastighedsgrænser og andre færdselsregler.

Gå til Bagageerstatning kræver hurtig reaktion

Sidste år rejste mere end 17 millioner flypassagerer fra de danske lufthavne, og her til sommer har der også været travlt ved bagagebåndene. Hvis bagagen ikke kommer med flyet hjem, skal der helst klages allerede i lufthavnen, og de uheldige passagerer har kun en uge til at kræve erstatning for ødelagt bagage og tre uger for forsinket bagage.

 

 

Nyheder

Når du tilmelder dig, giver du samtykke til, at vi sender dig vores nyhedsbrev. Du kan til enhver tid afmelde dig og derved trække dit samtykke tilbage.
Se Forbruger Europas persondatapolitik.

 

PRESSEKONTAKT

Ditte Juul Reder

Telefon 4171 5075

djr@forbrugereuropa.dk

Når du tilmelder dig, giver du samtykke til, at vi sender dig vores pressemeddelelser. Du kan til enhver tid afmelde dig og derved trække dit samtykke tilbage.
Se Forbruger Europas persondatapolitik.