Alle hverdage fra 13-15 kan du få gratis hjælp og gode råd af vores jurister på chat eller hotline (tlf. 4171 5200).
Du skal acceptere cookies for at kunne bruge chatten. Se vores øvrige kontaktoplysninger her.
Nyheder
Her kan du se alle nyheder fra Forbruger Europa. Du kan også bruge søgefeltet, hvis du leder efter noget specifikt.
Gå til Markant flere klager over billeje
13. juli 2016
Antallet af klager over biludlejere er steget markant de seneste år. Det viser nye tal fra Forbruger Europa, der vejleder og hjælper forbrugere ved problemer med billeje.
Gå til Forbruger Europa deltager på Folkemødet
14. juni 2016
Igen i år er Forbruger Europa på Folkemødet i Allinge. Omdrejningspunktet er forbrugerrettigheder i EU, når vi skal filme interviews, debattere og afholde en quiz med præmier.
Gå til Kampagne mod kopivarer
07. juni 2016
Forbruger Europa deltager i Anti-Piratkopieringsdag onsdag d. 8. juni. ”Undgå kopivarer – tag ægte ferieminder med hjem” er overskriften på tre events i København, der sætter fokus på de problemer, som kan være forbundet med kopivarer.
Gå til EU-lovpakke om nethandel giver forbrugerne bedre vilkår
25. maj 2016
Det skal være billigere og mere trygt for forbrugere at nethandle over grænser i EU. Tre nye forslag fra Europa-Kommissionen vil forbedre rammerne for at handle på nettet.
Gå til Bliv ikke forført af billig elektronik på ferien!
18. maj 2016
Flere danske turister udsættes for dyre fiduser, når de køber elektronik på De Kanariske Øer. Svindlerne bruger billige kameraer og tablets som lokkemad. Disse tilbud kan dog ende med at koste danske turister titusindvis af kroner.
Gå til Dom fastslår flypassagerers ret til kompensation
04. april 2016
Højesteret afgjorde i dag en principiel sag om flypassagerers krav på kompensation. Dommen fastslog, at flyselskabet Primera Air var forpligtet til at betale kompensation grundet forsinkede fly, selvom forsinkelsen skyldes tekniske fejl på flyet. Afgørelsen får betydning for behandling af tilsvarende sager om kompensation.
Gå til Flere udenlandske forbrugere klager over danske firmaer
30. marts 2016
Antallet af udenlandske forbrugere, der klagede over danske firmaer, steg markant i 2015, viser tal fra Forbruger Europa. Boomet skyldes overvejende, at forbrugere fra vores nabolande modtager varer fra danske firmaer, som de ikke har bestilt.
Gå til Bilkøb i udlandet – kan det betale sig?
15. marts 2016
Høje bilpriser i Danmark kan få forbrugere til at overveje, om de kan få mere for pengene i et af vores nabolande. Bilkøb over grænser kan dog give administrativt bøvl, og man kan risikere at blive snydt, viser en undersøgelse fra Forbruger Europa.
Gå til Har du problemer efter tandlægebehandling i udlandet?
26. februar 2016
I første omgang er det den udenlandske tandlæge, som har ret til at afhjælpe og udbedre forholdene ved behandlingen.
Gå til VINTERFERIE: 5 gode råd til kør-selv i Europa
01. februar 2016
Inden du tager bilen på ferie i Europa, så er der en række forhold, som du er forpligtet til at sætte dig ind i og overholde. De enkelte landes regler om fx vinterdæk, vejafgifter og miljøzoner, skal respekteres, ellers risikerer du at få en bøde.
Gå til Flyrejsende betaler dyrt for at få deres kompensation
26. januar 2016
Mange forbrugere er villige til at betale en del af deres kompensation til private virksomheder, der kan hjælpe med at føre deres klagesag over for flyselskabet. Klagevirksomheden kan dog være en unødvendig og dyr hjælp for forbrugeren. Med en ny kampagne ønsker Forbruger Europa at lære passagererne at håndtere deres klager selv.
Gå til Flypassagerer snydes for kompensation
26. januar 2016
Nogle flyselskaber respekterer ikke passagerernes ret til kompensation. Dertil er der en række problemer ved at betale private virksomheder for at hjælpe med at få kompensationen. Det viser en rapport fra Forbruger Europa. Med en ny kampagne ønsker Forbruger Europa at lære passagererne at håndtere deres klager selv.
Gå til Klageguide - sådan klager du selv til flyselskabet!
26. januar 2016
Hvis flyet er forsinket eller aflyst bør du i første omgang altid kontakte flyselskabet og forsøge at finde en løsning. I de fleste tilfælde er det enkelt og - ikke mindst - gratis at håndtere klagen selv. Få gode råd til, hvordan du indgiver en klage over for flyselskabet.
Gå til Tjek kontrakten - inden du indgår aftale med en klagevirksomhed!
26. januar 2016
Hvis du overvejer at betale en privat virksomhed for at føre din klagesag over for flyselskabet, bør du tjekke aftalevilkårene først. Ellers kan du risikere at det bliver en unødvendig og dyr hjælp.
Gå til ODR: Ny europæisk klageportal til forbrugere
15. januar 2016
Alle europæiske og danske netbutikker skal linke til en fælles europæisk klageportal ODR (Online Dispute Resolution). Den nye klageportal vil give forbrugere og virksomheder en nem, hurtig og billig adgang til at løse deres uenigheder uden at gå i retten.
Gå til Er der fejl på julegaven?
17. december 2015
Er lynlåsen defekt på den nye kjole, eller vil telefonen ikke tænde? Bliv klogere på, hvad du kan gøre, hvis der er fejl på den gave, som du lige har pakket op.
Gå til Guide til juleshopping på nettet
23. november 2015
Køber du julegaver i udenlandske netbutikker? Vi kender faldgruberne ved nethandel over grænser. Derfor har vi lavet en guide til før, under og efter købet, der kan minimere risikoen for problemer.
Gå til Nordisk konference om nyt forbrugerklagesystem
17. november 2015
Hvordan kommer de nye EU-regler til at påvirke behandling af forbrugerklager? Hvad kan vi forvente af den nye ODR-platform? Det er temaerne, når repræsentanter fra nordiske klagesystemer, forbruger- og erhvervsorganisationer samt erhvervsdrivende mødes til konference i Eigtveds Pakhus d. 18. november.
Gå til 3 gode råd, når du handler via bookingportaler
05. november 2015
Det er populært at finde billige flybilletter eller billeje på bookingportaler som CarTrawler, Flybillet.dk eller Momondo. Men hvor skal du egentlig henvende dig, hvis der opstår problemer med en ydelse, du har købt på en bookingportal? Og hvilke forpligtelser har portalen i handlen?
Gå til Nye EU-regler sikrer alle pakkerejser
28. oktober 2015
Forbrugere, der sammensætter deres egen pakkerejse på nettet, vil fremover opnå samme beskyttelse som dem, der køber rejsen gennem et traditionelt rejsebureau.
Når du tilmelder dig, giver du samtykke til, at vi sender dig vores nyhedsbrev. Du kan til enhver tid afmelde dig og derved trække dit samtykke tilbage.
Se Forbruger Europas persondatapolitik.
PRESSEKONTAKT
Når du tilmelder dig, giver du samtykke til, at vi sender dig vores pressemeddelelser. Du kan til enhver tid afmelde dig og derved trække dit samtykke tilbage.
Se Forbruger Europas persondatapolitik.