Alle hverdage fra 13-15 kan du få gratis hjælp og gode råd af vores jurister på chat eller hotline (tlf. 4171 5200).
Du skal acceptere cookies for at kunne bruge chatten. Se vores øvrige kontaktoplysninger her.
Nyheder
Her kan du se alle nyheder fra Forbruger Europa. Du kan også bruge søgefeltet, hvis du leder efter noget specifikt.
Gå til Efterårsferie: 9 tips til at løse problemer på rejsen
10. oktober 2017
Er du en af de heldige danskere, der skal ud at rejse i efterårsferien? Så har Forbruger Europa samlet 9 ferietips, der kan bruges til at forbygge eller håndtere de situationer, der kan give problemer på rejsen i Europa. Vores hotline besvarer også gerne spørgsmål via e-mail, chat og telefon.
Gå til Flere klager over biludlejning
01. juni 2017
Antallet af forbrugere, der klager over billeje i Europa, er steget med 40 % de seneste tre år, viser tal fra de nordiske Forbruger Europa kontorer. De mest almindelige problemer er ekstra udgifter til forsikring eller efterbetaling af skader på bilen.
Gå til Undgå overraskelser ved feriebooking på nettet
18. maj 2017
Sommerferien nærmer sig. Flere og flere forbrugere bestiller deres ferie via nettet. Forbruger Europa netværket lancerer derfor rapporten "Feriebooking på nettet: Er startprisen den endelige pris?"
Gå til Dyre feriefiduser rammer danskere på De Kanariske Øer
09. maj 2017
Udspekulerede kontrakter gør det svært for forbrugere at slippe ud af dyre aftaler med rejseklubber på de Kanariske Øer.
Gå til Forbrugere kan mindske problemer på miniferien
09. maj 2017
Det er forår, og mange danskere bruger de ekstra fridage på en miniferie i udlandet. Faktisk tager hver femte af os årligt på storbyferie. For enkelte kan turen dog ende i flykaos eller hotelværelser uden udsigt. Ofte kan forbrugerne undgå at ende i en egentlig klagesag ved at sætte sig en smule ind i deres rettigheder.
Gå til Abonnementsfælder malker europæiske forbrugere
08. maj 2017
3,5 millioner forbrugere er blevet ramt af abonnementsfælder de seneste tre år, viser en undersøgelse af seks europæiske lande. Heraf betalte hver femte forbruger virksomheden bag fælden, selvom de ikke mente, de havde bestilt noget
Gå til Styrket indsats mod fælder på nettet
04. april 2017
Vildledning på nettet er et voksende problem – også på tværs af landegrænserne. Forbrugerombudsmanden og Forbruger Europa har taget initiativ til, at repræsentanter fra 26 lande mødes for at styrke samarbejdet om at stoppe de virksomheder, der bevidst vildleder forbrugere.
Gå til 60 år med EU: Forbruger Europa gør det nemt for forbrugerne
22. marts 2017
Forbruger Europa netværket gør det lettere for forbrugerne at få fuldt udbytte af fordelene ved det fælles marked.
Gå til 10 måder at undgå kopivarer på nettet
14. marts 2017
Nettet er fyldt med kopivarer, der kan være til fare for forbrugernes sundhed og sikkerhed, fordi varerne er af ringere kvalitet end originalvaren. En ny rapport fra Forbruger Europa netværket sætter fokus på, hvordan forbrugere kan undgå kopier, når de handler på nettet.
Gå til VINTERFERIE: 5 gode råd til kør-selv i Europa
21. februar 2017
Inden du tager bilen på ferie i Europa, så er der en række forhold, som du er forpligtet til at sætte dig ind i og overholde. De enkelte landes regler om fx vinterdæk, vejafgifter og miljøzoner, skal respekteres, ellers risikerer du at få en bøde.
Gå til Flere forbrugere får hjælp til at klage i udlandet
30. januar 2017
Antallet af danskere, der søgte råd og vejledning om deres forbrugerrettigheder hos Forbruger Europa, er fordoblet på et år. Flere fik også hjælp til at føre konkrete klagesager over grænserne.
Gå til Biludlejningsfirma får bøde på to millioner euro
19. januar 2017
Efter Forbruger Europa har modtaget adskillige klager over det sydeuropæiske biludlejningsselskab Goldcar, har de italienske konkurrencemyndigheder nu reageret og dømt Goldcar for urimelig handelspraksis. Også mange danskere har klaget over Goldcar.
Gå til EU-indsats sikrer bedre vilkår ved billeje
19. januar 2017
Forbrugere kan forvente mere gennemskuelige kontrakter og priser ved billeje i Europa, efter Europa-Kommissionen har haft særligt fokus på at håndhæve reglerne for biludlejning.
Gå til Kend dine rettigheder som handicappet flyrejsende
28. november 2016
Den 3. december er det International dag for personer med handicap. Derfor sætter Forbruger Europa netværket fokus på de EU-regler, der sikrer rettigheder for handicappede og bevægelseshæmmede flyrejsende.
Gå til Black Friday: 4 tips til udsalg på nettet
22. november 2016
Nogle har endnu ikke fået købt vinterjakken, mens andre måske vil kigge efter de første julegaver, når udsalgsdagene Black Friday og Cyber Monday løber af stablen. Få tips til et godt udsalg - også hvis du handler i andre EU-lande.
Gå til Dobbelt så mange klager over fælder på nettet
02. november 2016
Antallet forbrugere, der klager over fælder på nettet, er fordoblet på tre år hos Forbruger Europas kontorer i Norden. Det er især tilbud på prøvepakker og konkurrencer, der vildleder forbrugerne ind i uønskede abonnementer.
Gå til Forbrugere over 60 går glip af fordele ved nethandel i udlandet
22. september 2016
Selvom ni ud af ti internetbrugere over 60 år har prøvet at handle på nettet, så er mange tilbageholdende med at handle i netbutikker på tværs af grænser, viser ny undersøgelse. Dermed går de glip af et langt større udvalg af varer og ydelser – og muligvis billigere priser.
Gå til Rekord mange forbrugere klager over ferien
09. september 2016
Aldrig har så mange forbrugere søgt hjælp til at klage over deres sommerferie hos Forbruger Europa.
Gå til Video fra Folkemødet på Bornholm 2016
08. september 2016
Under Folkemødet på Bornholm 2016 interviewede vi forskellige kendte og ukendte danskere om deres holdninger til at handle på nettet over grænser i EU.
Gå til Low Cost Holidays er gået konkurs
19. juli 2016
Du kan have mulighed for at få dine forudbetalte penge tilbage gennem din rejseforsikring eller din bank, hvis du har købt en rejse hos Low Cost Holidays.
Når du tilmelder dig, giver du samtykke til, at vi sender dig vores nyhedsbrev. Du kan til enhver tid afmelde dig og derved trække dit samtykke tilbage.
Se Forbruger Europas persondatapolitik.
PRESSEKONTAKT
Når du tilmelder dig, giver du samtykke til, at vi sender dig vores pressemeddelelser. Du kan til enhver tid afmelde dig og derved trække dit samtykke tilbage.
Se Forbruger Europas persondatapolitik.