Nyheder

Her kan du se alle nyheder fra Forbruger Europa. Du kan også bruge søgefeltet, hvis du leder efter noget specifikt.



Wow Air er gået konkurs - læs om dine rettigheder her

28. marts 2019

Det islandske flyselskab Wow Air er gået konkurs. Læs om, hvad du kan gøre, hvis du har købt en rejse med flyselskabet, har et udestående krav m.m. her.

Nye EU-regler i 2020 styrker forbrugerbeskyttelsen

06. marts 2019

Om lidt under et år, den 17. januar 2020, træder nye EU-regler i kraft, som skal styrke håndhævelsen af de forbrugerbeskyttende regler. Der er også mulighed for, at fx Forbruger Europa og forbrugerorganisationer bedre kan varsle myndigheder i Europa om mulige overtrædelser.

Politisk aftale om ændring af EU's copyright-regler

26. februar 2019

Den 13. februar 2019 kom Europa-Parlamentet, Kommissionen og Rådet frem til en politisk aftale om nye copyright-regler, som skal moderniseres og tilpasses de digitale markeder.

Flybmi indgiver konkursbegæring

25. februar 2019

Flyselskabet Flybmi indgav konkursbegæring den 16. februar 2019. Læs her, hvad du skal gøre med ubrugte flybilletter eller udestående krav mod selskabet.

Valentinsdag 2019: Din datingprofil kan blive en dyr fornøjelse

13. februar 2019

I 2018 modtog Forbruger Europa dobbelt så mange klager over datingservices som året før. Nogle forbrugere føler sig flået, fordi abonnementet kan have en lang bindingsperiode, andre er meget svære at opsige. Læs de gode råd her.

Ny og forbedret version af Forbruger Europas app

11. februar 2019

Hjælper forbrugere med problemer på rejsen – på 25 sprog og i 30 forskellige lande!

Ny oplysningshjemmeside om kopivarer

22. januar 2019

I dag lanceres hjemmesiden jegvælgerægte.dk om kopivarer og ulovlig streaming af musik og film.

Lukkedage i juleferien

20. december 2018

Forbruger Europa holder juleferie i perioden 22. december 2017 til 1. januar 2018 - begge dage inklusive.

Pressemeddelelse: Hvad betyder et no-deal Brexit for dig som forbruger?

14. december 2018

Hvis forløbet om Brexit ender i en såkaldt "no-deal", hvor Storbritannien efter den 29. marts 2019 træder ud af EU uden yderligere aftaler på forbrugerområdet, er der særlige forhold, som du skal være opmærksom på, når du handler i britiske butikker eller planlægger en rejse til Storbritannien. Forbruger Europa, som er Europa-Kommissionens rådgivningscenter i Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen, har samlet de gode råd.

Nye EU-regler om geoblokering: Forstå, hvad det betyder for dig

03. december 2018

Fra den 3. december 2018 gælder nye EU-regler mod geoblokering. Men hvad er geoblokering, og hvad betyder det for dig? Bliv klogere på, hvilke nye muligheder du får, og få tips til, hvordan du undgår at komme galt afsted med de nye regler.

Black Friday: Er tilbuddet for godt til at være sandt? Så pas på!

21. november 2018

Du kan gøre en virkelig god handel på det, som år efter år indtager førstepladsen som den største salgsdag i Danmark, Black Friday. Men selvom nettet er fyldt med gode tilbud, bør man være forsigtig: Der kan følge et uønsket abonnement med, når du finder en usædvanligt billig vare online.

Travelbird er insolvente

09. november 2018

Den 31. oktober gik platformen Travelbird i betalingsstandsning. Læs her om, hvad du kan gøre, hvis det påvirker dine rejseplaner.

Tredje kvartal 2018: 10 procent flere klagesager end sidste år

22. oktober 2018

I tredje kvartal af 2018 modtog Forbruger Europa ti procent flere klagesager end samme periode sidste år. Fly, billeje og hotelbooking lå i top tre. Dyk ned i statistikken her og se udviklingen fra samme periode i 2017.

Primera Air er gået konkurs

03. oktober 2018

Flyselskabet Primera Air er erklæret konkurs. Har du ubrugte flybilletter eller penge til gode? Du har flere muligheder for at gøre krav på dine penge – læs med her.

Reklamationsret og garanti: Hvad er hvad?

01. oktober 2018

Er du helt skarp på, hvad forskellen på reklamationsret og garanti er? Få nemt styr på de juridiske begreber med vores infografik.

Bedre beskyttelse når du vælger en pakkerejse

17. august 2018

Vil du gerne høste fordelene af helt nye regler, som giver dig mere beskyttelse, når du vælger en pakkerejse? Her kan du læse om nogen af de forbedringer, EU's nye pakkerejsedirektiv medfører for forbrugere, der har bestilt rejse efter 1. juli 2018.

Tjekliste til sikker nethandel: Sådan undgår du snyd

14. august 2018

Undgå problemer, når du bevæger dig rundt på nettet. Brug denne tjekliste, når du handler online, og minimer risikoen for at blive snydt.

Din forbrugerret på ferien: Flyv, overnat, lej bil og shop i EU – uden problemer

24. juli 2018

I anledningen af sommerferien, har vi her samlet vores bedste forbrugertips til dig, som tager på ferie i et andet EU-land. Bliv klædt godt på som forbruger, og find ud af, hvad dine rettigheder er, når du flyver, overnatter, lejer bil og shopper i EU.

Guide til billeje: Undgå fælderne før, under og efter

25. juni 2018

Hos Forbruger Europa oplever vi et rekordhøjt antal klager over billeje. Derfor har vi udarbejdet denne guide for dig, som skal leje bil på ferien. Her kan du læse, hvad du skal være opmærksom på før, under og efter du lejer en bil i udlandet.

Rekordmange klager over billeje i Europa

18. juni 2018

Sidste år klagede rekordmange danske forbrugere over billeje i udlandet. I 2017 var antallet af klager steget med 32 procent i forhold til året før. Det viser en opgørelse fra Forbruger Europa, som er EU-Kommissionens danske forbrugercenter i Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen.

 

 

Nyheder

Ved at klikke på "Tilmeld" giver du samtykke til, at vi sender dig vores nyhedsbreve. Du kan til enhver tid trække dit samtykke tilbage og opsige dit abonnement.

Du kan læse mere i Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens privatlivspolitik

PRESSEKONTAKT

Ditte Juul Reder

Telefon 4171 5075

djr@forbrugereuropa.dk

Ved at klikke på "Tilmeld" giver du samtykke til, at vi sender dig vores pressemeddelelser. Du kan til enhver tid trække dit samtykke tilbage og opsige dit abonnement.

Du kan læse mere i Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens privatlivspolitik