Når du opretter en klage på portalen, så bliver den håndteret automatisk. Forbrugere og virksomheder, der har brug for vejledning i portalens funktioner eller klageprocessen kan kontakte Forbruger Europa.
Eksempler på vejledning fra Forbruger Europa
- oplyse parterne om fordelene og ulemperne ved den sagsbehandling, som de foreslåede klageinstanser anvender
- guide forbrugere til oprettelse af en klage på portalen
- informere forbrugere om andre klagemuligheder, hvis klagen ikke kan løses via portalen, fx hvis virksomheden ikke indvilliger i at benytte portalen
- informere virksomhederne om implementering af de forskellige informationskrav
- forklare virksomheder, hvordan de håndterer en klage modtaget via portalen
Spørgsmål til portalen
Forbruger Europa er udpeget af Europa-Kommissionen som officiel formidler af klageportalen (kontaktpunkt). Forbrugere og virksomheder, der har spørgsmål om klageportalen kan kontakte Forbruger Europa.
E-mail: odr@forbrugereuropa.dk
Telefon: 41 71 53 34 (åben alle hverdage fra 13-15)