Få vejledning i klageportalen

Artikel -


Du kan kontakte Forbruger Europa, hvis du har spørgsmål til brug af klageportalen. Vi kan vejlede både forbrugere og virksomheder.

Når du opretter en klage på portalen, så bliver den håndteret automatisk. Forbrugere og virksomheder, der har brug for vejledning i portalens funktioner eller klageprocessen kan kontakte Forbruger Europa.

Eksempler på vejledning fra Forbruger Europa

  • oplyse parterne om fordelene og ulemperne ved den sagsbehandling, som de foreslåede klageinstanser anvender
  • guide forbrugere til oprettelse af en klage på portalen
  • informere forbrugere om andre klagemuligheder, hvis klagen ikke kan løses via portalen, fx hvis virksomheden ikke indvilliger i at benytte portalen
  • informere virksomhederne om implementering af de forskellige informationskrav
  • forklare virksomheder, hvordan de håndterer en klage modtaget via portalen

Spørgsmål til portalen

Forbruger Europa er udpeget af Europa-Kommissionen som officiel formidler af klageportalen (kontaktpunkt). Forbrugere og virksomheder, der har spørgsmål om klageportalen kan kontakte Forbruger Europa.

E-mail: odr@forbrugereuropa.dk
Telefon: 41 71 53 34 (åben kl. 10-12 på hverdage)

 

 

Sidst opdateret: 06. oktober 2016

Kunne du bruge siden?