Skip navigation

Hver dag fra 10-12 kan du få gratis hjælp af vores jurister på chat eller hotline. Du skal acceptere cookies for at kunne bruge chatten. Du kan altid sende en mail til info@forbrugereuropa.dk

Grafik: Sådan fungerer klageportalen

Artikel -

Med denne grafik får du et overblik over, hvad der sker, når du udfylder en klageformular på den europæiske online klageportal.

Klapeportalen

Din klage sendes til virksomheden via klageportalen.

Europæisk klageinstans

I bliver enige om hvilken europæisk klageinstans, der skal behandle klagen.

Sagsbehandlet

Klagen bliver sagsbehandlet i den valgte klageinstans.

Afslutning af sag

Klageinstansen afslutter din sag, og du bliver informeret om resultatet.

Hjælp

Har du brug for vejledning i portalen eller klageprocessen, så kan du benytte hjælpefunktionen undervejs. Hjælpefunktionen sætter dig i forbindelse med Forbruger Europa, som er Danmarks officielle formidler af klageportalen.

Sidst opdateret: 15. februar 2016

Kunne du bruge siden?


For at se denne funktion, skal du først acceptere cookies.