SÅDAN ER PROCEDUREN:
- Før du klager til os, skal du have klaget skriftligt til sælger.
- Når du klikker på "start din klage"-knappen nedenfor, kommer du videre til sagsbehandlingssystemet.
- Din klage til sælger skal vedhæftes som dokumentation til sagen hos os.
- Vi kontakter sælger for at løse sagen med et forlig. Vi træffer ikke en afgørelse som fx et klagenævn eller en domstol.
- Vi har en sagsbehandlingstid på gennemsnitligt 3-4 måneder
DIN KLAGE TIL FORBRUGER EUROPA SKAL INDEHOLDE:
- Dit fulde navn og din e-mailadresse
- Virksomhedens navn og evt. et link til deres hjemmeside
- Beskrivelse af problemstillingen
- Beskrivelse af dit krav
- Al korrespondance med sælger
- Relevant dokumentation som fx kopi af kontrakt, kvitteringer, ordrebekræftelse, flybilletter mv.
Det vil lette sagsbehandlingen, hvis du kan sende dokumentationen som PDF.
VI KAN IKKE HJÆLPE DIG MED DIN KLAGE, HVIS:
- Du har handlet med en dansk sælger
- Du har handlet med en sælger uden for EU, Norge, Island eller UK
- Du er erhvervsdrivende
- Du ikke bor i Danmark. Hvis du bor i et andet EU-land, Norge, Island eller UK, kan du kontakte Forbruger Europa-kontoret i det pågældende land. Se listen over Forbruger Europa-kontorer her.
OBS: Hvis du har problemer med at oprette en klage via klageformularen nedenfor, kan du prøve at åbne den i en anden internetbrowser.
Hvad hører vi om fra forbrugerne?
Har du oplevet problemer med et køb i udlandet? Været forsinket med flyet? Blevet snydt, da du skulle leje bil? Du kan måske have krav på at få penge refunderet eller kompensation. Forbruger Europa er klar til at hjælpe - helt gratis. Hør mere i videoen om, hvad vi kan hjælpe med.
Hør en af vores medarbejdere fortælle om, hvilke problemer, vi hører om fra forbrugerne, hvilke gode råd, vi har - og hvordan Forbruger Europa kan hjælpe, hvis du har en klage.