Skip navigation

Hver dag fra 10-12 kan du få gratis hjælp af vores jurister på chat eller hotline. Du skal acceptere cookies for at kunne bruge chatten. Du kan altid sende en mail til info@forbrugereuropa.dk

Start din klage

Her finder du vores online formular og yderligere vejledning i, hvad du skal være opmærksom på.

SÅDAN ER PROCEDUREN:

  • Før du klager til os, skal du have klaget skriftligt til sælger.
  • Når du klikker på "start din klage"-knappen nedenfor, bliver du stillet et par spørgsmål om din sag, og herefter kommer du videre til sagsbehandlingssystemet. Du skal bruge et EU-login for at kunne oprette en sag. Læs evt. vores guide til at oprette EU login.
  • Din klage til sælger skal vedhæftes som dokumentation til sagen hos os.
  • Vi kontakter sælger for at løse sagen med et forlig. Vi træffer ikke en afgørelse som fx et klagenævn eller en domstol.
  • Vi har en sagsbehandlingstid på gennemsnitligt 3-4 måneder

DIN KLAGE TIL FORBRUGER EUROPA SKAL INDEHOLDE:

  • Dit fulde navn og din e-mailadresse
  • Virksomhedens navn og evt. et link til deres hjemmeside
  • Beskrivelse af problemstillingen
  • Beskrivelse af dit krav
  • Al korrespondance med sælger
  • Relevant dokumentation som fx kopi af kontrakt, kvitteringer, ordrebekræftelse, flybilletter mv.

VI KAN IKKE HJÆLPE DIG MED KLAGER HVIS:

  • Du har handlet med en dansk sælger
  • Du har handlet med en sælger uden for EU, Norge eller Island
  • Du er erhvervsdrivende
  • Du ikke bor i Danmark. Hvis du bor i et andet EU-land, Norge eller Island, kan du kontakte Forbruger Europa-kontoret i det pågældende land. Se listen over Forbruger Europa-kontorer her

Start Klage

 

Hvad hører vi om fra forbrugerne? 

Har du oplevet problemer med et køb i udlandet? Været forsinket med flyet? Blevet snydt, da du skulle leje bil? Du kan måske have krav på at få penge refunderet eller kompensation. Forbruger Europa er klar til at hjælpe - helt gratis. Hør mere i videoen om, hvad vi kan hjælpe med.

Hør en af vores medarbejdere fortælle om, hvilke problemer, vi hører om fra forbrugerne, hvilke gode råd, vi har - og hvordan Forbruger Europa kan hjælpe, hvis du har en klage.

Kunne du bruge siden?


For at se denne funktion, skal du først acceptere cookies.