Skip navigation

Her finder du vores online formular og yderligere vejledning i, hvad du skal være opmærksom på.

Sådan er proceduren:

  • Før du klager til os, skal du have reklameret skriftligt til sælger
  • Vi træffer ikke afgørelse i sagen, men gør vores bedste for at finde en forligsmæssig løsning med sælger
  • Vi har en sagsbehandlingstid på gennemsnitligt fem måneder

Din klage til Forbruger Europa skal indeholde:

  • Dit fulde navn og din e-mailadresse
  • Virksomhedens navn og evt. et link til deres hjemmeside
  • Beskrivelse af problemstillingen
  • Beskrivelse af dit krav
  • Al korrespondance med sælger
  • Relevant dokumentation som fx kopi af kontrakt, kvitteringer, ordrebekræftelse, flybilletter mv.

Vi kan ikke hjælpe dig med klager hvis:

  • Du har handlet med en dansk sælger
  • Du har handlet med en sælger uden for EU, Norge eller Island
  • Du er erhvervsdrivende
  • Du ikke bor i Danmark. Hvis du bor i et andet EU-land, Norge eller Island, kan du kontakte Forbruger Europa-kontoret i det pågældende land. Se listen over Forbruger Europa-kontorer her

Start Klage

Kunne du bruge siden?