SÅDAN ER PROCEDUREN:
- Før du klager til os, skal du have klaget skriftligt til sælger.
- Når du klikker på "start din klage"-knappen nedenfor, kommer du videre til sagsbehandlingssystemet.
- Din klage til sælger skal vedhæftes som dokumentation til sagen hos os.
- Vi kontakter sælger for at løse sagen med et forlig. Vi træffer ikke en afgørelse som fx et klagenævn eller en domstol.
- Vi har en sagsbehandlingstid på gennemsnitligt 3-4 måneder
DIN KLAGE TIL FORBRUGER EUROPA SKAL INDEHOLDE:
- Dit fulde navn og din e-mailadresse
- Virksomhedens navn og evt. et link til deres hjemmeside
- Beskrivelse af problemstillingen
- Beskrivelse af dit krav
- Al korrespondance med sælger
- Relevant dokumentation som fx kopi af kontrakt, kvitteringer, ordrebekræftelse, flybilletter mv.
VI KAN IKKE HJÆLPE DIG MED DIN KLAGE, HVIS:
- Du har handlet med en dansk sælger
- Du har handlet med en sælger uden for EU, Norge, Island eller UK
- Du er erhvervsdrivende
- Du ikke bor i Danmark. Hvis du bor i et andet EU-land, Norge, Island eller UK, kan du kontakte Forbruger Europa-kontoret i det pågældende land. Se listen over Forbruger Europa-kontorer her.
OBS: Hvis du har problemer med at oprette en klage via klageformularen nedenfor, kan du prøve at åbne den i en anden internetbrowser.
Hvad hører vi om fra forbrugerne?
Har du oplevet problemer med et køb i udlandet? Været forsinket med flyet? Blevet snydt, da du skulle leje bil? Du kan måske have krav på at få penge refunderet eller kompensation. Forbruger Europa er klar til at hjælpe - helt gratis. Hør mere i videoen om, hvad vi kan hjælpe med.
Hør en af vores medarbejdere fortælle om, hvilke problemer, vi hører om fra forbrugerne, hvilke gode råd, vi har - og hvordan Forbruger Europa kan hjælpe, hvis du har en klage.