Modtager du en pakke, som du ikke har bestilt, skal du hurtigst muligt meddele sælgeren, at du ved en fejl har modtaget den pågældende vare, og at den kan afhentes på din bopæl. Det er en god ide at kontakte sælgeren skriftligt, så du senere kan bevise, at du har klaget. Hvis afsenderen fastholder, at du har bestilt den, må han dokumentere det.
Læs mere om uønskede varer og skjulte abonnementer
Tjekliste
- Send en mail til afsenderen og informer, at du har modtaget en pakke, du ikke har bestilt. Hvis sælgeren kun har en kontaktformular på hjemmesiden, så tag et skærmprint, inden du trykker send, så du kan dokumentere din henvendelse
- Send ikke bare pakken retur. Bed afsenderen om at afhente pakken på din bopæl
- Hvis afsenderen fastholder, at du selv har bestilt pakken, så skal du forlange dokumentation
- Hvis du ikke har bestilt pakken, og afsenderen ikke vil afhente pakken, så må du gøre med den, hvad du vil